|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro FPE (zkouška)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty Pedagogické fakulty a navazuje na kurz UJP/NPE5, NPE6. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují němčinu jako obor, kompetencemi úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
- maximálně 2 absence za semestr na seminářích
- vypracování a představení třech projektů na zadané téma
- závěrečná sebereflexe
Požadavky na zkoušku:
Ústní zkouška formou pohovoru v němčině na probraná témata.
|
Obsah
|
1. Informace o kurzu. Univerzitní slovní zásoba. Vzdělávací autority.
2. Školské systémy v D-A-CH. Srovnání s ČR.
3. Erasmus. Programy mobility. Kulturní povědomí.
4. Prezentace projektu 1.
5. Využití technologií ve výuce.
6. Používání her a papíru ve třídě.
7. Používání audiovizuálních materiálů ve třídě.
8. Prezentace projektu 2.
9. Děti se speciálními potřebami. Inkluze. Hodnocení žáků.
10. Financování. Mzdy. Kvalifikace.
11. Vyučovací metody (CLIL atd.)
12. Prezentace projektu 3.
13. Hodnocení kurzu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit plusguamperfektum |
rozlišit vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während" |
rozpoznat párové spojky |
rozlišovat skloňování adjektiv |
rozlišovat pasiv v přítomném čase, préteritu, perfektu a s modálním slovesem |
rozlišovat zpodstatnělá adjektiva |
rozlišovat užití particip I, II |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
charakterizovat mezilidské vztahy |
správně strukturovat text |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
hovořit o svých plánech do budoucna |
analyzovat texty studovaného oboru |
jednoduše popsat řadu situací v rámci známých témat a vyprávět příběh |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat výrazy spojené s VS studiem |
vyjmenovat technologie používané ve výuce |
charakterizovat používání videí ve výuce |
identifikovat výrazy spojené se specifickými potřebami dětí |
vysvětlit metodu CLIL |
identifikovat výrazy spojené s hodnocením |
rozlišit výukové systémy v německy mluvících zemích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně popsat VŠ výukový systém, svůj studijní obor |
vytvořit projekt na zadané téma |
připravit exkurzi pro studenty svého studijního oboru |
adekvátně se vyjádřit o současných problémech ve školství |
vytvořit jednoduchý výukový plán s metodou CLIL |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Formativní hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|